Wielu ekspertów twierdzi, że potencjał reklamowy w Internecie jest już większy niż we wszystkich innych mediach, w tym w telewizji. Wszyscy są zgodni, że znaczenie reklamy online będzie stale rosło. Jednym z najważniejszych aspektów marketingu w sieci jest reklama w wyszukiwarce. Jej podstawowym rodzajem jest zaś tzw. pozycjonowanie.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?
Najpopularniejsza strona internetowa na świecie to Google, która dziennie obsługuje miliardy zapytań. Ludzie korzystający z wyszukiwarki zwykle wpisują w niej kilka słów, a następnie wchodzą na kilka stron pojawiających się na górze wyników wyszukiwania.
Osobom prowadzącym biznes zależy więc na tym, aby to strona ich firmy pojawiała się na szczycie wyników wyszukiwania w przypadku określonych fraz. To przeradza się w więcej wejść na stronę, a więc i na zwiększenie sprzedaży. Osiągnięcie pierwszego miejsce w wynikach wyszukiwania na kilka fraz może okazać się nawet swoistym kamieniem milowym dla całej firmy.
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to zaś technika, której celem jest sprawienie, aby dana strona pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Działania z tego zakresu są czasochłonne, jednak powiększa grupę potencjalnych klientów i to relatywnie niskim kosztem. W dodatku efekty pozycjonowania mogą utrzymać się nawet przez lata.
Wbrew pozorom pozycjonowanie nie jest wcale trudne i czasem z powodzeniem można je wykonywać samemu. W innych przypadkach może się jednak okazać, że samodzielne pozycjonowanie nie przynosi efektów i konieczne jest zatrudnienie profesjonalnej agencji marketingu online.
Z drugiej strony wraz ze wzrostem konkurencji sztuka pozycjonowania staje się coraz trudniejsza. Czasem nawet mimo wielu wysiłków osiąga się mało zadowalające efekty. W dodatku zmiany algorytmów wyszukiwarek mogą sprawić, że z dnia na dzień dana strona internetowa spadnie w wynikach wyszukiwania np. o kilkanaście pozycji.