Polska to kraj, w którym zdecydowana większość ludzi korzysta z wyłącznie jednej wyszukiwarki, tj. Google. Reklama w tym miejscu może więc znacznie zwiększyć ilość odwiedzin na stronie internetowej, a więc i przynieść wzrost sprzedaży. Co więc warto wiedzieć o Google AdWords?
Czym jest Google AdWords?
Wyszukując w Google informacje, internaucie ukazują się SERP-y, czyli wyniki wyszukiwania pod postacią listy stron. Na samej górze często pojawiają się strony opatrzone przyciskiem „reklama”. Tak właśnie działa Google AdWords – właściciel firmy płaci za to, by jego strona pojawiła się na szczycie wyników wyszukiwania strony. Naliczenie opłaty ma zaś miejsce za każdym razem, gdy internauta wejdzie na firmową stronę po kliknięciu linku.
Jakie plusy i minusy ma reklama Google AdWords?
Wśród zalet reklamy Google AdWords wymienia się:
- Szybkość – efekty działania pojawiają się praktycznie natychmiastowo.
- Narzędzia analityczne – Google udostępnia panel, w którym można na bieżąco sprawdzać efektywność kampanii.
- Skuteczność – Google AdWords to praktycznie pewność uzyskania określonych wyników.
- Promocje – stali klienci Google AdWords mogą liczyć na specjalne zniżki.
Z drugiej strony kampanie Google AdWords czasem okazują się kosztowne. Może się więc zdarzyć, że koszty przewyższą tu zyski. Ponadto czas działania reklamy jest ograniczony, co odróżnia ją np. od pozycjonowania.