Jaką rolę pełni reklama w mediach społecznościowych?

Facebook, Twitter, i Instagram gromadzą miliardy użytkowników, a ogromna część z nich spędza tam kilka godzin dziennie. Trudno więc bagatelizować potencjał biznesowy i reklamowy, jaki zapewniają media społecznościowe. Co warto więc wiedzieć o reklamie w social media?

Jakie zalety ma marketing w mediach społecznościowych?

Pod różnymi podstronami, grupami, czy fanpage-ami media społecznościowe gromadzą ludzi podobnych do siebie. Łączy ich płeć, przedział wiekowy, zainteresowania, styl życia, poglądy itp. Dla każdego specjalisty od marketingu to doskonała okazja, aby dopasować przekaz reklamowy pod określoną grupę potencjalnych klientów.

Portale społecznościowe zapewniają też szerokie możliwości reklamy. Można prowadzić np. swój profil firmowy i mozolnie budować grupę obserwatorów. Możliwe jest jednak także i skorzystanie z płatnych reklam, które błyskawicznie przeradzają się np. we wzrost sprzedaży.

Jakie ograniczenia ma reklama w social media?

Jeśli ma się stronę firmową w Internecie, to jest się jej pełnym właścicielem. W przypadku mediów społecznościowych sytuacja jest nieco inna. W skrajnych przypadkach może się okazać, że profil firmowy w social media zostanie zablokowany, ponieważ algorytm wychwycił niezgodność treści udostępnionej na profilu z regulaminem serwisu.

Media społecznościowe to potężne narzędzie w marketingu online, które jednak powinno być jedynie częścią szerzej zakrojonej kampanii marketingowej.

Jaką rolę pełni reklama w mediach społecznościowych?
Przewiń do góry
zakra