Czy agencja ubezpieczeń do dobry pomysł na biznes?

Sprzedaż ubezpieczeń to ciekawe zajęcie, które może przynieść spore zyski. Szeroka grupa sprzedażowa może tu zapewnić spore zyski z tytułu prowizji. Jednocześnie jednak ta branża jest wysoce konkurencyjna, a działalność agentów ubezpieczeniowych może kiedyś zostać wyparta przez nowoczesne rozwiązania technologiczne. Czy więc warto rozważyć otworzenie własnej agencji ubezpieczeniowej?

Jak duży potencjał biznesowy widnieje w polskich ubezpieczaniach?

W Polsce w skali roku sprzedaje się ubezpieczenia, za które ludzie łącznie płacą kilkadziesiąt miliardów złotych. W globalnym ujęciu branża ubezpieczeniowa jest więc ogromna. Składki płacone przez klientów w większości trafiają do towarzystw ubezpieczeniowych. Pewna ich część wędruje jednak do pośredników.

W kraju nad Wisłą wciąż największą sprzedaż generują agenci i multiagenci ubezpieczeniowy. Sprzedaż oparta o nowoczesne technologie np. porównywarki internetowe, czy aplikacje mobilne ma zaś marginalne znacznie. Bycie agentem ubezpieczeniowym, a w szczególności prowadzenie swojej multiagencji ubezpieczeniowej i sieci sprzedaży może się więc okazać dobrym pomysłem na biznes.

Jak zakłada się agencję ubezpieczeniową?

Założenie własnej agencji ubezpieczeniowej od podstaw może być trudne. Konieczne jest uzyskanie szeregu uprawnień i pozwoleń. Ponadto należy nawiązać współpracę z licznymi towarzystwami ubezpieczeniowymi. W dzisiejszych ubezpieczeniach nie obędzie się też bez nowoczesnego systemu informatycznego, który wspiera oraz optymalizuje pracę.

Dużo prościej i taniej jest skorzystać z gotowych rozwiązań i skorzystać z franczyzy. Polega to na nawiązaniu współpracy z istniejącą już multiagencją i otrzymaniu od niej wsparcia systemowego oraz know-how. Otworzenie biznesu sprowadza się tu praktycznie do wynajęcia biura, kupna sprzętu i zatrudnieniu pracowników. W zamian płaci się franczyzodawcy określoną wysokość środków np. pod postacią prowizji od sprzedanych polis.

Summa summarum założenie multiagencji ubezpieczeniowej opartej o franczyzę jest relatywnie tanie i proste do zrealizowania. Innymi słowy koszty wejścia i wyjścia są tu niskie.

Jak zarabia agencja ubezpieczeniowa?

W początkowej fazie tego biznesu przedsiębiorca zwykle sam zajmuje się aktywnym pozyskiwaniem klientów i sprzedażą polis ubezpieczeniowych. To powinno pozwolić mu osiągnąć przychody, które przynajmniej wystarczą na pokrycie kosztów działalności.

Od samego początku właściciel firmy powinien jednak myśleć długoterminowo i prowadzić rekrutacje na stanowiska sprzedażowe. Zatrudniać można agentów ubezpieczeniowych oraz tzw. OFWCA, tj. Osoby Fizyczne Wykonujące Czynności Agencyjne. W przypadku agencji ubezpieczeniowej duże znaczenie mają korzyści skali oraz potencjał tkwiący w MLM, czyli Multi Level Marketingu.

Praktycznie wszystkie dochody agencji ubezpieczeniowej pochodzą bowiem od prowizji za każdą sprzedaną polisę, którą przelewa towarzystwo ubezpieczeniowe. Im większą ma się zaś sieć agentów, tym wolumen sprzedaży jest większy.

Z czasem właściciel agencji ubezpieczeniowej powinien przestać zajmować się sprzedażą bezpośrednią, by w pełni skupić się na zarządzaniu grupami sprzedażowymi oraz kolejnymi projektami rekrutacyjnymi.

Jeśli uda się zbudować dużą grupę zaangażowanych agentów ubezpieczeniowych, to zyski miesięczne agencji mogą wynosić kilkanaście tysięcy złotych, a nawet i więcej. Trzeba jednak mieć świadomość, że rozwój takiego biznesu wymaga przynajmniej kilkuletniej cierpliwej, systematycznej i wytężonej pracy.

Czy agencja ubezpieczeń do dobry pomysł na biznes?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry